söndag 2 december 2012

Söndagen den 2 december 2012

En ganska fin morgon och solen försökte titta fram genom snöflingorna som föll sakta i nästan ingen vind. Alldeles kristallklart vatten som mätte 5,8 grader mot 1,3 grader den 5 december 2011.

Trevligt i bastun som vanligt och i dag var det snappsvisor som tog upp mest tid. Chritian hade en ganska lång visa som han förhoppningsvis kan publicera som en kommentar nedan. Om inte skicka den till mig så gör jag det.  lerberget2@telia.com

Jag lovade publicera följande visa som handlar om vårt mångkulturella samhälle:

Jag tänkte sälja min dromedar, jag tänkte flytta till norden.
Vem vill va bosatt uti ett land, där man får ligga till borden.
Nej, nu flyttar jag här på snabben
jag vill ha aqvavit till kebabben
var ingen mes
fyll upp din fez.

 






 

1 kommentar:

  1. Ser härligt ut. Kanske ska man börja?


    Normal "fisbadare"

    SvaraRadera