söndag 10 februari 2013

Söndagen den 10 februari 2013

En riktigt grå morgon men för den delen inte trist. Det var alldels vindstilla och jag noterade att fler och fler fåglar har börjat sjunga. Jag hörde t.ex grönfinken på flera ställen innan jag kom fram till campingen i Lerberget. I skrivande stund ser jag en jättefin rödhake med sitt karakteristiska röda bröst utanför mitt fönster.

Väldigt mycket folk i bastun när vi kom fram och som vanligt tog Anita på sig kläderna och gick hem när vi kom. Hon sa " ta det inte personligt grabbar, det bara blir så", vi tror hon menar allvar.

Lite melodifestival snack, herrarnas tvätt och strykningsvanor, inte mycket sport (inget att glädjas åt med svenska ögon) på de olika pågående världsmästerskapen. Lite historia från Christian att första trettondagsbadet genomfördes jauari 2007 och bastun invigdes 22 mars 2009.

Chritian berättade också att damerna som sköter herrtoaletterna utmed autobahn i Tyskland kallas för "Kardassfurstinnorna". Är det någon som vet om Christian är från Göteborg? Gult kort fick han i alla fall för den. Bloggaren svarde då med historien om Terry Brown.

Inga tecken på pålningsarbeten för den nya bastun.

Vattentemp:  0,6 grader
Luften:         -2,6 grader



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar