söndag 19 januari 2014

Söndag 19 januari 2014

Så kul att vara tillbaka i vårt fina kallbadhus. Senaste badet för bloggaren togs den 1 december 2013.
Min Lerbergskamrat, Per-Martin, Per-Erik eller Per-Magnus som han verkligen heter bestämde oss för att ta bilen till Kvickbadet i vintervädret. Häsa och säkerhet först och främst.

Inte så mycket folk i bastun men ett härligt "kul och se dig igen " från Gunnar med fru och naturligtvis Christian.

Stjärnorna på slottet diskuterades men fick avbrytas snabbt då det blev infekterat, men Isadora Duncans tragiska slut i livet berördes då staden Nice kom på tapeten. Hennes långa scarf fastnade i ekrarna på hennes Bugatti (Amilcar) och i princip halshögg henne direkt. Detta hände 1927 på Promenade des Anglais.

Ägaren till segelbåten med de fladdrande seglen har tydligen skärpt efter nyår eller så har seglen blåst åt hel...

En bild på min nya badmössa som jag fick av min niece i julklapp måste jag få visa upp.

En fin morgon var det trots "fulväder".

Vattentemp:  1,3 grader
Luften:          0,1 grader






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar