söndag 13 april 2014

Söndagen den 13 april 2014

Fin morgon, men 9 sekundmeter väst syd väst gjorde att man fick "sämpa" på cykeln. Digitaltermometern på bastuhuset visade 3 grader mer än förra söndagen, 8,8 grader. FarhultsPeter som vi mötte i skorummet hade gjort iakttagelsen att det inte kändes så stickigt i kroppen. Jolmigt, som södermanlänningarna säger. Bl.a E-tuna Claes och Bloggaren själv som är uppvuxen i Oxelösund.

Fullt med folk i bastun och än en gång mycket internationellt. Canada, Turkiet, Finland, Tjeckien och Farhult. Stort!!

Vi hade bästa utsiktsplats på en tidig vindsurfare som också "sämpade" i vinden Han var nästan lika mycket i vattnet som uppe på brädan, men han gav sig inte.

Vi pratade om Fyrisån i Uppsala och var den rinner ut. Rätt svar är Mälaren, där skalden Ulf Peder Olrog seglade upp i undervattensbåt. Fin sång.

Jag är skyldig alla läsare ett citat från förra veckan av Christian som jag tycker är riktigt bra när vi pratade om laster:  "Mitt dåliga samvete har jag haft mycket glädje av".

Bastubadarna blir tydligen tidigare och tidigare för när Per-Magnus och jag fixade till oss efter badet var bastun helt tom. Mycket konstigt.

Lyssna gärna på videon där Per-Magnus snackar basturegler.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar