söndag 4 december 2016

Söndag 4 december 2016

En halvgrå morgon och när min karat Per-Magnus och jag anlände, var vi bara tre personer i bastun. Det fylldes på som tur var och vi som brukar beskyllas för att vara sena med kommentarer som, har ni kvällstidningen med er, nu fick chansen att ge tillbaka med samma medicin.

Det blev tillslut en fin bastumorgon med nya gäster från Göteborg, Askim, som naturligtvis gav sitt stora beröm över vår fina bastu.

När vår trogne bastuvän Maarja steg in hälsade jag som vanligt med sin låtsas finska. När jag senare pratade med våra gäster från Göteborg tilltalade en av damerna mig med en fråga på finska.
Förstod inte ett ord, men fick en fin bekräftelse på att min låtsas finska låter OK.

Igen en fin bastumorgon.

 Tomt när vi kom, lite annorlunda än i onsdags. (Se tidigare blogg)
 Grått, man ser inte ens Danmark.
 Christian, njuter du?  Ser ut som du behöver "sälskap".
 OK, här kommer en kompis. (Detta är på riktigt och bilden är tagen av Christian).
 Olika stadium på våran väg hem.
Det bet bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar